Oko Plutona otkriven i peti satelit!

Pluton je dobio i peti prirodni satelit. © Ljubaznošću: NASA

Prije svega nekoliko godina Pluton je bio planet. U međuvremenu šačica astronoma "ukinula" mu je taj službeni status i prebacila ga u skupinu nebeskih tijela pod nazivom patuljasti planeti. Bilo je to vrijeme kada je Pluton bio tek nezanimljivo, daleko nebesko tijelo koje jedva da je imalo jedan prirodni satelit. Tijekom tih zadnjih nekoliko godina stvari se oko Plutona mijenjaju. Ka njemu hita nevelika robotička letjelica "New Horizons", koja će tamo očigledno imati pune ruke (čitaj instrumente, op.a.) posla.

Plutonova planetarna obitelj. © Ljubaznošću: NASA
Tim astronoma koji koristi NASA-in svemirski teleskop Hubble (HST) otkrio je i peti Plutonov prirodni satelit, sada privremeno označen kao P5 (S/2012 134340 1). Riječ je o nebeskom tijelu koje se nalazi u kružnoj orbiti oko patuljastog planeta na udaljenosti od 42.000 km, nepravilnih dimenzija 9 x 24 km. Objekt je uočen na devet snimaka načinjenih 03., 26., 27., 29. lipnja te 07. i 09. srpnja 2012. godine. Otkriće je objavljeno 12. srpnja.

Plutonov peti prirodni satelit. © Ljubaznošću: NASA
Pored ovog novootkrivenog satelita, oko Plutona kruže još i Charon, Nix, Hidra i P4. Astronomi iz svega zaključuju kako se oko Plutona nalazi još mnoštvo manjih i većih, zasad neotkrivenih nebeskih tijela. Seanse opažanja Plutona pomoću Hubbleova svemirskog teleskopa, osim znanstvenih istraživanja imaju zadatak i pomoći planerima misije letjelice New Horizons za iznaći njezinu sigurnu putanju prolaska pored Plutona kada tijekom 2015. godine stigne na svoje primarno odredište.