Sunce opet napada!

Divovska grupa Sunčevih pjega izazvala je izbačaj mase Sunčeve fotosfere koja strelovito juri prema Zemlji. Snimili smo Sunčevu grupu pjega koja je "krivac" za događaj koji nam slijedi.

Eksplozivni izbačaj mase sa Sunca. © Ljubaznošću: NASA

Ljeto je već prevruće, temperaturne i UV vrijednosti danima su u "crvenom", a tako će i ostati, no tu nije kraj. Svemirski i zemaljski teleskopi zabilježili su jučer tijekom dana pet jačih eksplozija na Suncu. Sve su one prouzročile izboje koronarne materije (CME) s fotosfere Sunca u daleki svemir. Izboj jedne od njih točno je usmjeren prema Zemlji i pogoditi će nas u subotu oko 08 sati ujutro. Zbog toga se očekuju manje smetnje u radiokomunikacijama diljem svijeta.

Snimak Sunčeve fotosfere i Sunčevih pjega 05. srpnja 2012. godine - Pogledajte veliku sliku!

Grupa pjega oznake 1515 "krivac" je za ono što nam slijedi u subotu ujutro.
Uzrok ovim događanjima krije se u ogromnoj grupi Sunčevih pjega, čak desetak puta većoj od samog našeg planeta, a koja je u smiraj dana vidljiva čak i golim okom na Sunčevom disku. Njezina je oznaka AR 1515. Stanovnici na višim geografskim širinama imati će priliku vidjeti spektakularne prizore polarne svjetlosti koja nastaje zbog sudara CME i Zemljina magnetskog polja koje se širi, rasteže, skuplja, povija kako bi akumuliralo energiju Sunčeva napada i zaštitilo biljni i životinjski svijet na planetu. Više fotografija i rasprava o ovom događaju možete pratiti na Astroforumu.